Michiel Alberts (°1972) is al jaren actief als performancekunstenaar, beeldend kunstenaar en theatermaker en bedacht het concept van Wensen voor de Wind, samen met Narwal. In zijn werk staan langdurige, geconcentreerde handelingen, rituele performances en beeldende vertellingen centraal. In 2020 kwam na vele beeldende performances en fotografisch, cinematografisch en grafisch werk ook het theater weer op zijn pad. Zo regisseerde hij ‘De Tijdtemmer’ (2020) voor WITHWIT, waarmee hij ook ‘De Stad’ (2021) en ‘De Grote Zwarte Vogel’ (2022) creëerde.
NARWAL, dat zijn Winny Ang (°1975) en Bart Verheyen (°1986). Samen gaan ze op zoek naar inspirerende samenwerkingen en onverwachte kruisbestuivingen.
Winny Ang houdt van kleine en grote verhalen die haar pad dagdagelijks kruisen. Vanuit die passie werd ze kinder- en jeugdpsychiater, specialiseerde ze zich verder in culturele psychiatrie en doceert ze communicatie en diversiteit aan toekomstige artsen (UAntwerpen). Winny bedenkt ook graag verhalen. Dat mondde tot op vandaag uit in drie kinderboeken, uitgegeven bij Studio Sesam en De Eenhoorn.
Bart Verheyen is klassiek pianist, organist en docent aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen. Hij treedt op in binnen- en buitenland, zowel solo als in ensembles. Hij werkte onder meer samen met Katrien Baerts, I Solisti en Collegium Novum Zürich. Hij componeert ook en dialogeert graag met andere kunstdisciplines en vakgebieden. Zo creëerde hij de soundscape voor Kapitein Nemo, de eerste productie van NARWAL.
Sig Beunen (°1985) en Sarah Geirnaert (°1986) zijn de droommast- en vlotbouwers van dienst. Ze maken beiden deel uit van kunstenaarscollectief Timecircus, waar ze de meest uiteenlopende bouwsels maken uit gerecupereerde materialen. Ze werken samen met verschillende (theater)gezelschappen.
Ruben Nachtergaele (°1974) zorgt voor de muziek en soundscape bij de installaties. Als componist en performer van muziek voor podiumkunsten werkte hij al samen met vele lokale en internationale gezelschappen en kunstenaars. Zo vormt hij samen met Eva De Groote Audiomakerij Selkie en maakt hij artistieke podcasts zoals Nabij en de Fabelachtige stad. Ook als solo-artiest creëert hij geluidsinstallaties in binnen- en buitenland. Zijn performances situeren zich op het gebied van waarneming, bewustzijn en transformatieprocessen. Luisteren vormt het uitgangspunt voor zijn creaties, met liefde en aandacht voor de stilte.